Σε τρίτο γύρο πάει η πώληση του ΔΕΣΦΑ

ΔΕΣΦΑ- αγωγός

Δύο χθεσινές εξελίξεις φέρνουν ακόμα πιο κοντά τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) και τον ΤΑΡ, τον αγωγό των 3.000 χλμ. που θα φέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στη Νότια Ευρώπη. Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για την πώληση του 66% του κερδοφόρου ΔΕΣΦΑ, από το οποίο το 31% διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ και το 35% τα ΕΛ.ΠΕ.

Από την πλευρά του, ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης διευκρίνισε χθες ότι μετά από νέες διαπραγματεύσεις εξασφαλίστηκαν ουσιαστικά δικαιώματα για το Δημόσιο, που θα ορίζει τον πρόεδρο του Δ.Σ. και όχι απλά ένα εκτελεστικό μέλος, όπως προέβλεπε η προηγούμενη συμφωνία, και θα έχει δικαίωμα βέτο ακόμα και σε θέματα που αφορούν τη συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ σε διακρατικά ή διεθνή έργα, εντός και εκτός Ελλάδας. Επιπλέον ο νέος επενδυτής θα διαθέσει 330 εκατ. ευρώ για έργα στον ΔΕΣΦΑ.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, που «τρέχει» τον διαγωνισμό για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου, αποσφράγισε, χθες το απόγευμα, τις βελτιωτικές προσφορές των δύο ομίλων και αποφάσισε να προχωρήσει και σε τρίτο γύρο, ζητώντας καλύτερη τιμή, αλλά αυτή τη φορά θα συμμετέχει μόνον ο όμιλος που πλειοδότησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάνω από 530 εκατ. ευρώ προσέφερε η κοινοπραξία της ιταλικής Snam SpA, της ισπανικής Enagas International, της βελγικής Fluxys και της ολλανδικής Nederlandse Gasunie, από τις οποίες οι τρεις πρώτες είναι μέτοχοι της πολυεθνικής κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τον ΤΑΡ.

Εκτός του διαγωνισμού, με προσφορά της τάξης των 450 εκατ. ευρώ έμεινε η ισπανική Regasificadora del Noroeste που εδρεύει στην αυτόνομη περιοχή της Γαλικίας και είναι ο προμηθευτής φυσικού αερίου σε όλη τη βορειοδυτική Ισπανία. Στον δεύτερο όμιλο μετείχαν, επίσης, οι Reganosa Asset Investments, η SNTGN η Transgaz S.A. και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη (EBRD).

Συντήρηση

Λίγες ώρες πριν από τη συνεδρίαση του ΤΑΙΠΕΔ, ο ΔΕΣΦΑ είχε ανακοινώσει ότι αναλαμβάνει τις εργασίες συντήρησης του αγωγού ΤΑΡ στα περίπου 550 χλμ. που βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους, από τους Κήπους του Εβρου ώς την Καστοριά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Η σχετική σύμβαση, για την οποία δεν έγινε γνωστό το ύψος του τιμήματος, αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Μάιο.

Την ικανοποίησή του για τη συμφωνία εξέφρασε ο Σωτήρης Νίκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, τονίζοντας ότι ο ΤΑΡ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δέκα μεγαλύτερα έργα στον κόσμο.

Εκανε λόγο για «βήμα καθοριστικής σημασίας», που ανοίγει τον δρόμο για επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου και πέρα από τη διαχείριση φυσικού αερίου.

Πηγή : efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *